Potlač

Na svete existuje mnoho spôsobov (technológií) ako zanechať na predmete stopu. Všetky preveril čas. Sú také, ktoré síce fungujú skvelo, ako napríklad farbenie vajíčok cibuľovou šupkov, ale v reklamnom prostredí nemajú opodstatnenie.

V reklamnom bizise pôsobíme roky a preto dobre vieme, ktorý spôsob potlače sa na jednotlivé produkty hodí najviac a súčasne je cenovo najvýhodnejší. Reklamná potlač totiž reprezentuje nášho klienta aj po tom, čo opustí priestory našej výroby. Potlač na tričku alebo na pere pomáha klientovi šíriť dobré meno. My nemáme záujem o jednorázové zákazky. Našou ambíciou je pomáhať klientom s reklamou dlhodobo, preto robíme všetko pre to, aby naše výrobky vydržali čo najdlhšie v tej najlepšej kondícii.

Ako si vybrať správny druh potlače

V praxi tento krok vybavíme za vás, chceme však, aby ste vedeli, čo sú kritériá, ktoré pri vytváraní cenovej ponuky pre vás berieme do úvahy.

Prvým kritériom je rozdeliť si produkty na tie, ktoré sú z textilu a na tie, ktoré sú z pevných materiálov.

Potlač textilu

Textil musíme opäť rozdeliť do viacerých kategórií. Hlavným kritériom je jeho zloženie. Ak je tričko, polokošeľa, mikina z bavlny, siahame po sieťotlači, flexe alebo po výšivke. Ak je tričko zo 100% polyesteru a je svetlé, k sieťotlači pridávame aj sublimáciu.

Druhým kritériom, ktoré treba zohľadniť je počet kusov potláčaného textilu. Sieťotlač sa neoplatí vo všeobecnosti pri menej ako 50 kusoch a na druhej strane potlač flexom je pri náklade väčšom ako 50k ďaleko prevyšuje cenu sieťotlače.

Tretím kritériom, ktoré berieme pri naceňovaní potlače do úvahy je počet farieb, ktorý potláčaný motív obsahuje. Pri sieťotlači aj flexe je jednoduché pravidlo. Každá ďalšia farba znamená výdavky navyše. Pradoxne, v tomto súboji o cenu zastáva výšivka samostatnú kategóriu. V jej prípade počet použitých farieb neberieme do úvahy. Dôležitý je celkový počet stehov, ktoré stroj musí urobiť.


Sieťotlač

Sieťotlač je jedna z najstarších a najtrvácnejších metód potlače. Okrem textilu ňou dokážeme potlačiť aj plasty a papier s plochým povrchom, alebo povrchom, ktorý sa dá vyrovnať.

Motív sa musí vyvolať na špeciálne natiahnuté sito. Následne sa farba sa tlačí priamo na povrch produktu s pomocou špeciálnej siete a potom sa tepelne zafixuje pri teplote 170 °C. Ak je motív viacfarebný, každá farba sa musí tlačiť samostatne. Aj to je jeden z dôvodov prečo sa za tlačovú prípravu účtuje podľa počtu farieb, ktoré sa budú tlačiť. Ak má logo napr. štyri farby, musia sa vyrobiť štyri samostatné sitá a použiť štyri samostatné pozície v karuseli (stroji).

Výhody sieťotlače

  • kvalitná a trvácna potlač,
  • potlačiť možno tričko, polokošeľu, mikinu, bundu,
  • výhodná cena pri väčších množstvách textilu s rovnakým motívom,
  • tlač je na dotyk jemnejšia v porovnaní s flexom, aj preto je vhodnejšia na väčšie plochy,
  • sieťotlač dokáže vyprodukovať ostré hrany motívu ale aj gradient - tieňovanie.

Nevýhody sieťotlače

  • vyššia počiatočná investícia za vyvolanie sita a jeho nastavenie

Teraz keď ste spoznali ako funguje sieťotlač, je na mieste vybrať si tričko, polokošeľu, mikinu, ktorá by sa k vášmu logu / motívu mohla hodiť.


Výšivka

Ide o najkvalitnejšiu, najelegantnejšiu a najtrvácnejšiu metódu označenia textilu. Ak potrebujete vyšiť iba jednu polokošeľu ako darček, či desiatky kusov na označenie firemného oblečenia, ste na správnej adrese.

Výšivku sme zaradili medzi druhy potlače textilu, ktoré robíme sami ako poslednú technológiu. A hoci vyšívame už nejaký ten rôčik, často sa pristihneme, že sledujeme ako ihla kreslí motív na textil. Nevieme sa vynadívať na tú krásu. Výšivka je úplne iná. Dodáva každému kusu punc elegancie. Výšivka je remeslo. Ak chceme vyšiť akýkoľvek nový motív, musíme ho manuálne prekresliť. Logo v krivkách často pomôže, no konverzia do špeciálneho formátu nie je "na-jeden-klik". A hoci existujúj programy, ktoré "garantujú", že jedným klikom skonvertujú akýkoľvek obrázok do výšivky, nie je to pravda. Veď keď si len zoberieme, že poznáme niekoľko druhov stehov.... program netuší ktorý sa na ktorú časť výšivky hodí.

Výhody výšivky

  • je rozmanitá. Stačí sa pozrieť na to isté logo potlačené a vyšité. Vlastnosťou výšivky je, že je 3D, plastická. Jednoducho naša obľúbená,
  • je kvalitná. V trvácnosti značenia textilu sa jej nič nevyrovná. Ešte možno sublimácia. Jej limity a negatíva sme už popísali,
  • je vhodná aj na malé objednávky. Možno to znie neuveriteľne, ale často sa nám stane, že pri prepočítaní všetkých aspektov je výšivka lacnejšia ako napríklad sieťotlač. Samozrejme hovoríme o kusových zákazkach,
  • nepozná limity. Už sme vyšívali tričká, polokošele, mikiny, vesty, dokonca aj tašky, lyžiarske pásky,
  • je ekologická. Nepoužíva žiadne chemické procesy. Iba hodvábne nite a vlizelín ako stabilizátor.

Nevýhody výšivky

  • ak sa pozeráme na výšivku iba z pohľadu peňazí, dokáže byť drahšia pri veľkých motívoch. Ak pridáme aj kvalitatívny a estetický aspekt, situácia sa mení,
  • samotné vyšívanie trvá dlhšie ako napríklad sieťotlač, kde jedným pohybom vieme potlačiť veľkú plochu. Vyšívací stroj musí urobiť niekoľkotisíc stehov,
  • každé logo / motív treba manuálne prekresliť tak, aby vyšívací stroj dokázal vyšiť zadaný motív precízne.


Flex a flock

Textil potláčame s pomocou špeciálnych farebných nažehľovacích fólií. Tie vyrežeme s pomocou plotra do požadovaného tvaru a zažehlíme v termolise pri teplote okolo 155 stupňov. Výsledkom sú vysokotrvácne potlače, ktoré častokrát prežijú aj samotné tričko. Flex je lesklá, tenká nažehľovacia fólia, ktorá na dotyk môže pripomínať jemnú gumu. Flock je trochu hrubší od flexu a na dotyk pripomína semišovú látku.

Výhody potlače textilu flexom a flockom

  • netreba platiť za tlačovú prípravu,
  • potlač trička, polokošele, mikiny alebo tašky sa robí od jedného kusu,
  • potlač pôsobí celistvo,
  • pri menších počtoch výhodná cena v porovnaní so sieťotlačou.

Nevýhody potlače textilu flexom a flockom

  • potlač je možná iba jedno, maximálne dvojfarebné motívy, nakoľko sa na potlač používajú už hotové farebné fólie,
  • motívy sa vyrezávajú z fólie, ktorá sa následne ručne začisťuje. Komplikované a malé motívy sa touto metódou nedajú vyrobiť,
  • treba zvážiť potlač väčších plôch, aby motív príliš nezaťažoval tričko,
  • od 50ks je táto metóda drahšia ako sieťotlač.


Sublimácia

Túto metódu možno použiť na polyesterové materiály. Akými sú napríklad aj funkčné-športové odevy. Sublimačná tlač sa blíži kvalite fotografie. Logo so sublimačnou potlačou je vo vysokom rozlíšení, je detailné, jasné a farebné.

Sublimačný papier sa potlačí, obvykle zrkadlovo, pripevní sa na predmet, ktorý chceme potláčať a za pôsobenia tepla pomocou termolisu sa motív prenesie na potláčaný predmet. Sublimácia je jav, kedy zaschnutý atrament v pevnom skupenstve sa premieňa na plyn. Tento plyn potom, v našom prípade, reaguje s polyesterom a vytvára pevnú väzbu. Výsledný produkt je bezkonkurenčný po stránke farebnosti, stálosti a odolnosti v porovnaní s akoukoľvek inou technológiou. Podmienkou pre potlač textilu sublimáciou je aby textil obsahoval minimálne 80% polyesteru. Vždy je lepšie ak ide o čistý polyester.

Výhody sublimácie

  • kvalitná a trvácna potlač - motív je súčasťou štruktúry textilu,
  • fotokvalita,
  • výhodná cena ,
  • na dotyk ani necítiť, že je textília potlačená. Vyplýva to zo samej podstaty sublimácie. Farba sa naviaže na povrch a stane sa jeho súčasťou.

Nevýhody sublimácie

  • nemožno ju použiť na bavlnu (hoci na internete sa dajú nájsť videá a spôsoby ako potláčať sublimačne aj bavlnu, výsledky však nie sú dlhotrvajúce a dostatočne overené),
  • sublimačne možno potláčať iba svetlé textílie,
  • nie je možné sublimačne potláčať bielou farbou.


Potlač pevných predmetov

Tampoprint

Tampoprint sa využíva pri potlači reklamných predmetov z rôznych materiálov, prenášaním farby na potláčaný predmet. Technológia tampoprintom je rýchla a veľmi vhodná pre predmety menších rozmerov.

Tampoprintová tlač má ešte jednu veľkú výhodu, a tou je možnosť potlačiť zložitejšie tvary, zakrivené a vypuklé povrchy. Tampoprintová tlač sa využíva napríklad na plasty, drevo, kov, kožu, koženka, papier, sklo a keramiku.

Výhody tampoprintu

  • výhodná cena potlače,
  • možnosť potláčať aj nerovné povrchy (s mierou :) ),
  • trvácna potlač pevných predmetov.

Nevýhody tampoprintu

  • počet farieb, ktorými sa dá potláčať, konkrétne sú to štyry, 4, farby,
  • cena za nastavenie stroja je totožná, či sa budú potláčať štyri perá alebo ich bude tisíc - preto, čím viac kusov, tým lacnejšia potlač na ks,
  • vhodné na menšie plochy potlače (pero, usb kľúč,...).


Gravírovanie

Topgift - GRAVÍROVANIE Gravírovanie Gravírovanie laserom nahrádza ručné rytie do materiálu. Pomocou neho môžeme vytvoriť obrázky, ornamenty, logá a nápisy pre vaše potreby, a to technikou odoberania materiálu. Gravírovanie laserom nahrádza ručné rytie do materiálu. Pomocou neho môžeme vytvoriť obrázky, ornamenty, logá a nápisy pre vaše potreby, a to technikou odoberania materiálu. Gravírovanie je teda nezmazateľná stopa. Laserové gravírovanie patrí v súčasnosti k najmodernejším a najefektívnejším technológiám. Gravírovanie laserom vyniká trvanlivosťou výsledku, presnosťou, rýchlosťou a flexibilitou. Neexistujú skoro žiadne obmedzenia v gravírovanej grafike. Výsledkom použitia laserovej technológie je presný a trvalý popis, ktorý sa dá odstrániť iba hrubou silou. Najčastejšie materiály sú kov, plast, drevo, sklo, koža.

Výhody gravírovania

  • gravírovanie zanecháva nezmazateľnú stopu v predmete, čo sa týka trvanlivosti, nemá premožiteľa,
  • je to elegantná forma označovania (schválne nepíšeme potlače, pretože sa motív vryje do materiálu).

Nevýhody gravírovania

  • gravírovanie je jednofarebné. Buď čierne od vypálenia, alebo od farby podkladovej vrstvy, ktorá sa gravírovaním odstráni,
  • ak sa dá predmet potlačiť aj tampoprintom, aj gravírovaním, gravírovanie je drahšie
  • reklamné predmety je možné gravírovať do veľkosti zrhuba A4 (čo keď si prestavíme klasický reklamný predmet, tak je až príliš veľká plocha)

Copyright © Topgift.sk. All rights reserved. Prevádzkuje bkstudio.sk